وکیل دادگستری مرد در پرسش و پاسخ قضایی

بررسی و آموزش مفاهیم مهم و پربرخورد حقوقی کشور

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 322
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 26
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 221
:: بازدید ماه : 781
:: بازدید سال : 1969
:: بازدید کلی : 11745
نویسنده : وکیل 23
شنبه 10 اسفند 1398

پرسش [ مطالبه خسارت ] :
همسایه ی مجاور ما در حال ساخت و ساز خانه می باشد . طوفانی آمد که موجب شد قسمتی از دیوار خانه خراب شود و به داخل حیاط ما بیفتد . چه راهی برای شکایت از آن ها وجود دارد ؟
پرسش وکیل دادگستری غرب :
شما اول می بایست دادخواست تامین دلیل به دادگاه صلاحیت دار یا شورای حل اختلاف بر حسب مورد را ارائه نمایید تا برآورد خسارت شود و سپس دلیل شما تامین گردد . بعد از آن درخواست مطالبه خسارت طبق نظر کارشناس را از صاحب ملک مجاور در حال ساخت از دادگاه درخواست نمایید .
 برای پرسش سوالات خود دررابطه با مطالبه ی خسارت و یا نحوه ی شکایت برای مطالبه ی خسارت خود می توانید وارد سایت آسایش گستران شده و با دفتر آسایش گستران تماس حاصل فرمایید .
پرسش [ ملاقات زوجه با اقربای نسبی ] :
زن از نظر حقوقی تا چه اندازه در یک ماه می تواند به ملاقات والدین خود برود ؟
پاسخ وکیل پایه یک خانواده :
ملاقات زوجه با اقربای نسبی خویش از جمله پدر و مادر می بایستی در حد متعارف باشد . عرف‌ها در این زمینه مختلف هستند و یک قضاوت واحد در میزان ساعت و اوقات آن موجود نیست ؛ اما قدر متیقن این می باشد که ملاقات نمی بایست به روند متداول زندگی مشترک لطمه بزند .

پرسش [ اتهام سرقت ] :
بنده با یک خانومی یک سری اختلافات مالی دارم . وسایل خانه ایشان در روز قبل به سرقت رفته است و این خانوم من را ظنین به دزدی معرفی نموده است . برای رفع اتهام سرقت چه کار باید کنم ؟
پاسخ وکیل حقوقی تهران :
اگر این خانوم نتواند مدرکی مبنی بر دزدی شما به دادگاه ارائه نماید ، شما تبرئه خواهید شد .
 
پرسش [ رضایت شاکی در سرقت ] :
اگر کسی که در سرقت مقرون به آزار به پرداخت 19 میلیون دیه و 37 ضربه شلاق و همچنین 6 سال زندان محکوم شده باشد ، می تواند دیه را قسط بندی کند ؟ اگر شاکی پرونده رضایت بدهد ، دیگر نیازی به زندان نیست ؟
پاسخ وکیل پایه یک مطهری :
به سبب اینکه جرم سرقت دارای جنبه ی عمومی می باشد ، با رضایت شاکی خصوصی فقط از میزان مجازات شما کم خواهد شد و به طور کلی حذف نخواهد گردید . از بابت پرداخت دیه نیز می توانید با اثبات عدم توان مالی به دادگاه با اجازه ی مرجع قضایی دیه را به شکل اقساط پرداخت نمایید .
 
پرسش [ کاهش مجازات سرقت مقرون به آزار ] :
اگر شاکی خصوصی کسی که در سرقت مقرون به آزار به 5 سال و 6 ماه حبس محکوم شده است ، رضایت بدهد چه میزان از مدت حبس کاهش می یابد ؟
پاسخ وکیل پایه یک تهران :
زمانی که شاکی خصوصی اعلام رضایت بنماید ، در جرم سرقت مقدار مجازات از یک تا سه درجه یعنی از 5 سال تا 91 روز طبق نظر قاضی کاهش خواهد یافت .
 
پرسش [ دفاع از اتهام به سرقت ] :
شوهر من از من شکایت کرده است که یک میلیارد و 400 میلیون تومان طلا را از خانه به سرقت برده ام . در راستای حل این مشکل و دفاع از خود در دادگاه می توانم چه کارهایی انجام بدهم ؟
پاسخ وکیل پایه یک آنلاین :
اگر همسر شما از بابت طلا و جواهرات علیه شما تحت عنوان سرقت شکایت کرده باشد با استناد به رابطه زوجیت فی مابین شما شکایت او به نتیجه نمی رسد و در نهایت اگر بتواند این امر که طلا و جواهرات را ایشان برای شما خریداری کرده است و این طلاها دست شما می باشد را اثبات نماید ، می تواند از طریق حقوقی آنها را از شما مطالبه نماید . در رابطه با الزام به تمکین نیز در صورتی که منزل مشترک را ترک کرده باشید به تمکین محکوم شده و در صورت عدم تمکین نفقه به شما تعلق نخواهد گرفت .
 
پرسش [ کشف مشروبات الکلی ] :
از منزل شخصی حدود 250 لیتر مشروبات الکلی در بطری های 4 لیتری پیدا کرده اند . ایشان کارمند دولت است و بار اول هست که این جرم را مرتکب می شود . مجازات وی چیست ؟
پاسخ وکیل پایه یک کیفری:
هر شخصی که مشروبات الكلي را ساخته باشد ، خریده باشد يا فروخته باشد و يا در معرض فروش قرار داده باشد و يا آن ها را حمل و از آن ها نگهداري نماید يا در اختيار افراد دیگر قرار بدهد ، به 6 ماه تا 1 سال حبس و 74 ضربه شلاق و همچنین پرداخت جزاي نقدي به مقدار 5 برابر ارزش عرفي و تجاري کالا محكوم خواهد شد .
هر زمان که كاركنان دولت يا شركت‌هاي دولتي و شركت‌ها و موسسات وابسته به دولت ، شوراها ، شهرداري‌ها يا نهادهاي انقلابي و به طور كلي قواي سه‌گانه و اعضاي نيروهاي مسلح و ماموران به خدمت عمومي در جرايم موضوع مواد 702 و 703 مباشرت ، معاونت يا مشاركت کنند ، علاوه بر تحمل مجازات ‌هاي مقرر به انفصال موقت از 1 سال تا 5 سال از خدمات دولتي نیز محكوم خواهند گردید .
ما در سایت آسایش گستران این امکان را فراهم آورده ایم تا شما بتوانید علاوه بر مطالعه ی متن های مفید و صریح حقوقی ، سوالات خود را نیز مطرح بفرمایید تا توسط وکلای با تجربه به آن ها پاسخ داده شود .



:: موضوعات مرتبط: دعاوی حقوقی , دعاوی خانواده , دعاوی کیفری , ,
:: برچسب‌ها: وکیل پایه یک خانواده , وکیل پایه یک حقوقی , وکیل پایه یک دادگستری , وکیل پایه یک شرق , وکیل پایه یک تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
گروه وكلاي آسايش گستران با در اختيار داشتن كادري گسترده از وكلاي پايه يك و قضات بازنشسته و اساتيد دانشگاهي در سراسر ايران و كشورهاي زيادي ميتوانند تامين كننده آسايش حقوقي شما هموطنان ارجمند باشند . هسته مركزي حقوقي موسسه آسايش گستران در سه كميسيون حقوقي ، كيفري و خانواده انجام وظيفه مينمايند ، به نحوي كه پرونده هاي ارجاعي ، در كميسيون مريوطه مطرح و پس از تعيين استراتژي ، توسط وكلاي مربوطه پيگيري ميشود و در تمام مراحل قضايي پرونده توسط مسئولين كميسيون بر حسن جريان امور نظارت ميشود .
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مرکز معتبر مشاوره حقوقی و آدرس noloasayesh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.